נחתם חוזה על תכנון ספינת הטילים הבאה: "רשף"

קובי פינקלר 1 Comment on נחתם חוזה על תכנון ספינת הטילים הבאה: "רשף"

ספינת הטילים המתוכננת תהיה באורך של 78 מטרים, משקלה 1,000 טונות ומהירותה 30 קשר

אילוסטרציה צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מנהל הרכש במשרד הביטחון וחברת מספנות ישראל חתמו על הסכם לתכנון ספינת הסער הבאה של זרוע הים, שתחליף את ספינות ה"נירית" הוותיקות של חיל הים.

במסגרת ההסכם, שגובש בעבודה משותפת עם זרוע הים, מספנות ישראל תבצע תכן הנדסי מפורט לספינת הסער הבאה בהיקף של כ-50 מיליון ש"ח. אורכה הצפוי של הספינה מדגם "רשף" יהיה 78 מטרים, משקלה עד 1,000 טונות ומהירותה כ-30 קשר.

ספינת נירית הוותיקה | צילום: דובר צה"ל

היא צפויה להחליף את ספינות ה"נירית" הוותיקות שנקלטו בחיל הים לפני כ-40 שנה. עבודות ההנדסה צפויות להימשך כשנתיים, שבמהלכן תתקבל ההחלטה על תהליך ייצור הספינות. הסכם התכנון מצטרף לרכישת ארבע ספינות מדגם "שלדג" סימן 5 לצי ספינות הביטחון של זרוע הים, שעליו הכריז משרד הביטחון בחודש שעבר בהיקף של כ-100 מיליון ש"ח.

שר הביטחון, בני גנץ אמר לאחר החתימה: "מדובר בהסכם שיחזק את הכלכלה הישראלית ואת הביטחון הלאומי. מערכת הביטחון כולה, תמשיך לשים דגש על חיזוק התעשייה הישראלית כחלק מפיתוח החוסן הכולל של מדינת ישראל וה-DNA הייחודי שלנו כמדינה שמייצרת ביטחון".

סמנכ"ל וראש מנהל הרכש, אבי דדון אמר: "אחרי שני עשורים, משרד הביטחון מחזיר לישראל נדבך משמעותי מבניין הכוח של זרוע הים. שני ההסכמים שחתמנו בתוך חודש, לתכנון ספינת הסער העתידית ולייצור ספינות השלדג הבאות של החיל, יחזקו את צה"ל, יחזקו את התעסוקה בצפון ויתרמו ליצוא הביטחוני באופן משמעותי".

 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בהצלחה למספנות ישראל… ולזרוע הים של צה"ל
    ….. אשמח אם מאוד להיות נודניק.. ולבקש ששלושת הספינות הראשונות שיבנו … יקבלו את שמות הספינות הרא שונות של שייטת 3 מבטח משגב ומזנק… בהצלחה בקבלת ההחלטה…